pondělí 12. srpna 2013

Výlet po rozhlednách

V neděli mně kamarádi vzali na společný výlet opět po rozhlednách. Naplánováno jich bylo sedm a všechny jsme našli a na všechny jsme vylezli.
Rozhledny, vysoké kopce a různé vyhlídky mám ráda a pokud to jen trochu jde, vyrážím na ně.
Celodenní výlet byl super. První zdolaná rozhledna patřila mezi nejmladší. Havířská rozhledna na Kaňku u Kutné Hory je zděná, nahoře kromě pěkného rozhledu na Kutnou Horu je možnost dát si večer romantickou večeři a dívat se na osvětlené město. Nahoru a vlastně i dolů je možno se svézt výtahem. My jeli jen nahoru.


 


další rozhlednou byla Vysoká u Miskovic. Sem jsme šli pěšky od místního kostela (mimochodem je moc pěkný) polní a poté lesní cestou. Při cestě je i zřícenina Belvederu (tady jsem byla vloni a je to na samostatný příspěvek).

 




Třetí v pořadí byla pro mně nejkrásnější rozhledna s krásným jménem Bohdanka. Je dřevěná a je nejvyšší stavbou svého druhu v Evropě.







Další zdolanou rozhlednou byla rozhledna Petrovice II. Tady jsme přijeli k rozhledně zamčené, tudíž jsme museli zpátky dolů do vsi pro klíč a opět se vrátit. Odměnou nám byl pěkný výhled, pohoupání a zamotání hlavy od toho, jak jsme stoupali po točitém schodišti.






Další kovovou rozhlednou, na kterou jsme si museli ve vesnici půjčit klíče, byla Březina u Žandova

 




Další zastávka byla ne na rozhlednu, ale na vyhlídku Votočnice u Sázavy. Kousek odtud je Čertova brázda.



a úplně poslední rozhlednou byla Skalka u Vyžlovky.






kolik jsme najeli kilometrů, netuším.
Ale schody jsem spočítala.
Skalka 105 schodů
Petrovice II 158 schodů
Bohdanka 216 schodů
Březina 109 schodů
Vysoká 144 schodů
Kaňk 144 schodů
celkem jsme vyšlapali a zase sešli 1608 schodů. Na Kaňk jsme se totiž nahoru vyvezli.

7 komentářů:

  1. A můžeš dneska vůbec chodit? :-))
    Nádherné fotky, ale nenapadlo by mě, že na některé rozhledny je třeba si vypůjčit klíč :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem ještě chodit mohla, ty schody mi nijak nevadí. Ale dneska se jen ploužím, protože včera jsem to přehnala. Vyrazili jsme totiž z Řevnic do Dobřichovic, prošmejdili to u Kamenné, na Hvíždinci-tam prostě musíš, když jsi to minula :-).
    Byl to parádní výlet...jenže cesta se mi zdála mizerně značená, několikrát jsme hledali modrou značku a pod studánkou jsme vůbec sešli z cesty, dobu šli po té široké co je pod tím, jenže pak jsem se musela vrátit téměř ke studánce a najít správnou cestu....těch kilometrů co jsme našlapali, vlezla jsem i do nějaké bažiny, takže plnou botu té břečky, ale nakonec jsme se domů dostali. Sice jsem teď jak skládací metr, ale ten výhled, ten teda za to stál. Taková Babka, ale výhled krásnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Tam byla cedulka Hvíždiněc, tak jsem si myslela, že jsem tam. Ještě jsem nadávala, jak je ta vyhlídka už zarostlá :-)))
      Já sešla z cesty jenom jednou, když cesta vedla křovím, ale hned jsem našla pokračování.

      Vymazat
    2. ještě jsem fotky nevytáhla z foťáku, ale až je sem dám, jsem si jistá, že si Hvíždinec zopakuješ :-)
      Já ještě cestou hledala Dánsko, tam prý je to taky pěkné, ale raději jsem se pak vrátila. To nemá značenou cestu a myslím, že na Hřebenech bych se ztratila natotata.

      Vymazat
  3. a k těm klíčům...opravdu jsou některé rozhledny zamčené, takže je potřeba půjčit si klíč...já jsem rozhlednama praštěná, takže informace o kdejaké rozhledně sbírám na rozhlednových stránkách, ale hlavně co bylo v knihovně, to jsem si půjčila a přečetla a mám několik rozhlednových knížek doma, kde je vše potřebné napsané

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna včera byl na novinkách o nových rozhlednách článek. A něco jsem tam od Tebe poznala :-)

      Vymazat
    2. jj. koukala jsem na to taky....a zrovna včera jsem si říkala, takové pěkné kopce a rozhledna tam není žádná. To by byly rozhledy.
      Sakra, mně dneska bolí nohy i když tady sedím :-)

      Vymazat