neděle 2. února 2014

obora Hvězda

Včerejší slunečné počasí jsme využili k malému výletu a vyrazili jsme jak jinak...do obory Hvězda. Měla jsem i nápad, nejdříve se mrknout na Toleranční hřbitov, ale už podruhé to skončilo nezdarem. Poprvé jsem měla v plánu jet jen na něj, doma jsem čučela do mapy a bylo mi to naprosto jasné...teoreticky. V reálu jsem chodila uličkama sem tam a skončila někde u zásobovací rampy OBI :-)
Včera, než jsme vyrazili, jsem se dívala opět do mapy a opět mi to bylo jasné....zabloudit se nedá. No přiznám se, že na hřbitově jsem opět nebyla. Ale už vím, kde je. Jsou tam nejspíš dvě přístupové cesty, já byla na té spodní a ke hřbitovu vedla do kopce neskutečně namrzlá cestička. Raději jsem neriskovala a vzdala to.
Nakonec jsme šli do obory.....tam byl ještě sníh, docela to klouzalo, ale sluníčko svítilo, dokonce hřálo a bylo to moc fajn. Byli jsme jen ve spodní části, omrkli jsme náš kořenový strom a přilehlé skály a prošli se podél potůčku k rybníku a odtud na autobus domů. Překvapilo mně, kolik stromů je pryč. Už během předchozích návštěv bylo vidět, že loňské deště udělaly své a několik statných stromů se vyvrátilo. Skála, kterou jsme tak obdivovali vzala taky za své....stromy, které rostly nad ní svými kořeny pískovec roztrhly a ohromný balvan a několik menších se odtrhlo. I "náš" strom na tom asi není nejlépe....kořeny má stále tak pěkné, ale kmen stromu je podél prasklý a spousta větví je ořezaných...a co víc...na vršku to vypadá, že ho napadla nějaká choroba...takových stromů, nebo spíš už jen torz jsem tam viděla víc.
Ve Hvězdě je krásně po celý rok...jaro ve svěží zelené, v létě, kdy stromy nabízejí chladivý stín, podzim. ten je asi nejkrásnější, kdy stromy hýří barvami a pod nohama šustí spousty lupení . I zima má pro mně své kouzlo, protože se můžu kochat krásnými korunami stromů.








no není krásný?

Světlička







srdíčko :-)







a takhle ořezanou má korunu




jeden z památných stromů


jeden z mnoha pahýlů

roztančené větve :-)

rybníček ve Hvězdě má prý nejčistší vodu ze všech pražských rybníků



jeden ze vstupů...přejdeme lávku přes potok, přejdeme silnici a jede 225 k nám

5 komentářů:

  1. Sněhem posypaná je Hvězda také krásná:)
    A poučila jsem se o Tolerančním hřbitovu - neměla jsem ponětí...

    OdpovědětVymazat
  2. Oskárek ti dělá společnost důstojně a věrně, často mám také pocit, že nejlepší přítel je pes, nebo koník, s tím by to sice nebylo v Praze tak jednoduché, jsou to ale přátelství mnohdy lepší nežli s lidmi. Fotky jsou krásné, moc tě zdravím Jitko. Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas je v Praze vidět vodící poník. A jinak zrovna naše městská část má dva policejní koně, často jsou vidět třeba právě v Prokopáku.
      A třeba taková Zadní Kopanina, Kosoř, které jsou nedaleko, je ráj koní...je tu spousta pastvin.
      i my tady na sídlišti jsme měli to štěstí, že jsme tu na samém začátku měli stáje....takže každý den jsme se u ohrady zastavili, potěšili se s několika koníky, pohladili si kozy, které si okusovaly trávu kousek od zastávky autobusu. Teď už je to dávno pryč, koně se přestěhovali na Zmrzlík a ze stájí je nějaký hotel či co.

      Vymazat
  3. Co to je světlička? Fotky jsou nádhené, vy jste tak akční! Já s Aduš teď ani nikam necouráme, protože jak je nízká, tak má záhy mokrý podvozek :-(

    OdpovědětVymazat
  4. no jak bych to napsala...ta stavba je studniční domek, taková sběrna vody....v oboře je několik podzemních pramenů a právě u Světličky se spojují a odtud pak vytéká potůček s neuvěřitelně čistou vodou....v té dolní části obory je taková divočina a mokřady a nakonec rybníček
    Jinak taky nejezdíme, Oskar si sice žije na trošku vyšší noze než Adélča, ale s mokrým podvozkem jsou na tom stejně.
    Včera slunečno a já byla v práci. Tak jsem se těšila na dnešek, že počasí vydrží....měla jsem v plánu jet se podívat na nutrie do Kyjí a nakonec z toho nic není

    OdpovědětVymazat