úterý 11. února 2014

Branické skály

Kousek od rušné Modřanské ulice se tyčí Branická skála a je zajímavým tipem na prochajdu. Já jsem to spojila s očíhnutím kostela sv. Prokopa.
Branická skála je pozůstatek vápencového lomu, tam jsem to taky prolezla, jsou tu zazděné otvory, aby se nikdo nedostal do nitra. Přímo pod skalou je dřevěný kostel, kousek dál dětské hřiště a když se zdolá neskutečné množství schodů, dostaneme se do lesoparku Dobeška. A tam, na vršku skály, je maličká rozhlednička...no spíš takový širší posed :-). Je odtud pěkný rozhled.


























trošku si vydechneme a příště se podíváme po schodech nahoru na vyhlídku

4 komentáře:

  1. Jej, tam jsem snad byla naposled někdy v dětství! Fotky vypadají lákavě, chci se tam také zas podívat - dobrá inspirace:)

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky dobrý, ale počkej, něco tomu chybí... Oskárek! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. V práci teď anotuji knihu Hory a kopce opředené tajemstvím a se zájmem jsem si přečetla kapitolu věnovanou Branické skále. Netušila jsem, že patří k nejvýchodnějšímu cípu Českého krasu a že ukrývala podzemní nacistickou továrnu. A možná dokonce právě zde byl skutečný Vyšehrad.
    Kniha se mi líbí, je totiž přesně dle mého gusta - záhady a výlety v jednom :-) Určitě si jí koupím, vždyť první kapitola je věnována Bacínu, který mě vloni tak uchvátil.
    Takže se na Bránické skály musím už dvojnásobně podívat - jednou jsi mě navnadila Ty, podruhé kniha. Jenom doufám, že Ti nevadí, že se ve výletech po Tobě tak opičím :-)

    OdpovědětVymazat