pátek 5. dubna 2019

Rukavičky Žofinka a Žlababa

Ne, opravdu jsem se nezbláznila a nepojmenovala jsem si rukavice :-)
"Rukavičky" jsou naše nové činčilky a říkám jim tak proto, že je zachránili z polské kožešinové farmy. Nechala jsem jim jména, která dostala - jen Žlababu jsme zkrátily a říkáme jí Babú.
Po odchodu Matýska do činčilýho nebe jsme se rozhodovali, co dál. Vyhodíme velkou klec? Pořídíme si jako dalšího kamaráda králíčka? Nebo opět činčilku?
Pořád jsme se s dcerou nemohly rozhodnout, nakonec jsme se domluvily, že to tedy zkusíme s králíkem. Jeden se nám líbil ve Zverimexu na Lužinách, já chodila v práci okukovat jak králíky tak i činčilu do místního zveráče.
A pořád jsme se nemohly rozhodnout.
Pak jsem narazila na azyl králíčků a hlodavců a tam byly jak činčilky, tak i činčilí miminka.
Napsala jsem na miminka, byli to dva kluci a vzaly bychom si je oba.
Jenže už byli zadaní (nakonec si je dotyčný člověk nevzal) a nám nabídla slečna dvě holčičky - s tím, že je dají jen spolu, protože jsou na sebe zvyklé.
No a tak je máme od 5. března doma.
Máme každý den večer pěknou "televizi" - koukáme jak si hrají, jak lítají - jsou kontaktní, lezou po nás, berou si ňamky z ruky (to Mates s Bubákem taky - ale ti by uhryzli i kus prstu :-)), vůbec se nebojí Oskara a ten je na vrcholu blaha - zase může hlídat a tak vylehává u klece a pozoruje taky. (z prázdné klece byl evidentně nešťastný).
Za ten měsíc se u nás hezky zabydlely a 24. března jsme od Žofinky dostali nečekaný dárek...maličkého Matýska (s velkou pravděpodobností je to kluk). Byl to docela šok, protože na prcka jsme nebyly připravené - klec má velké mezery a on se snažil procpat ven. Nakonec jsme to zvládly, Matýsek roste jako z vody ..
Tento týden se mi zdá nějaká víc kulatá Babú - tak doufáme, že nás taky nepřekvapí přírůstkem.













 

9 komentářů:

  1. Pořád chodím nakukovat, jaké jsou novinky u myšek. Jak roste Matýsek, drobeček slaďoučký? A co Babú? Kulatí se po dobrém papání nebo máte další přírůstek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babú byla taky březí, dva týdny po Matýskovi se narodily dvě myšky. Bohužel ale nepřežily. Ráno tam žádná nebyla a když jsem přišla večer z práce domů, tak tam byly dvě miminka mrtvá. Byla podstatně menší než Mates, ale my si tady myslíme, že je možná zakousla Žofina, když už sama mládě měla. Bohužel mne nenapadlo je rozdělit,konzultovala jsem to, a po ujištění, že se nic neděje, o mládě se staraly obě "mámy" a nikdo mu neubližuje, jsem je nechala všechny pohromadě. Jinak Mates je notorický útěkář, takže vyfasoval nové jméno a říkám mu Houdini. Koncem měsíce by měl jít do světa, už vidím, jak to tady obrečíme.

      Vymazat
  2. Se zvířátky je vždycky zábava, někdy horší, někdy lepší, ale je. Tak ať už u vás nejsou žádné "mrtvolky".

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško to jsou roztomilí mazličci. Já jsem se věnovala chovu papoušků, ale teď už nemám doma nic, jen pro radost ptáčky za oknem. Přeji Tobě i celé rodině i mazlíčkům šťastný rok 2021 hlavně všem pevné zdraví.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jíťo, jakpak se daří?
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou roztomilí. My jsme kdysi dávno měli morčátka, nyní máme rybičky.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou nádherní, heboučcí... To byste si rozuměly s mojí vnučkou Lucií, která má také dvě....no a já jsem dostala k narozeninám párek andulek, tak že první komentář už neplatí....

    OdpovědětVymazat
  7. Cincila se svyma ousksma vypadá roztomilé...

    OdpovědětVymazat