úterý 18. února 2014

Nový hrad u Kunratic

Do krčského lesa jsme jeli hlavně omrknout zříceninu hradu, kterou v loňském roce upravovali a postavili k ní dřevěný mostík. Před pár lety jsme tu byli na Kunratické tlapce s našimi kamarády z Mělníka a Plzně. Tenkrát jsem o zřícenině neměla ani tušení a to jsem kdysi bydlela kousek odtud. Jenže manžela takové "blbosti" nezajímají, takže mi o nějakých šutrech v jednom z krpálů, neřekl.
Takže teď můžu srovnávat....tenkrát jsme se tam drápali sami, v sobotu tam bylo lidí na můj vkus docela dost. Všude jsou informační tabule, což tenkrát nebylo. Samotná zřícenina je očištěna od náletových dřevin a tak nějak prokoukla a vyloupla se z přírody. Ten mostík je sice pěkný, ale mně tam nějak vadil. Možná, kdybych nevěděla, že tam nebyl, by se mi i jednodušší přístup líbil.

Nový hrad nebo taky Hrádek je zřícenina gotického hradu, jehož stavbu nařídil král Václav IV. v roce 1411. Ten tu pobýval od roku 1412 a v roce 1419 zde zemřel. O dva roky později hrad vypálili Husité a už nikdy nebyl obnoven.

Cesta nahoru vede takovou úzkou cestičkou, kde dva lidi mají problém se vyhnout :-) Na stráni rostou pro mně zajímavé stromy, ale jakmile jsem se na ně chtěla podívat, zaklonila hlavu a připravila foťák, už se mi motala šiška a nejspíš bych sletěla ze stráně dolů. Ona ta cestička je taková trochu klopená a samozřejmě to člověka táhne tak, aby byl dole natotata :-) Těch přístupových cestiček je určitě víc, protože horem vede nějaká naučná či nějaká barevná stezka. Ale určitě Hrádek stojí za návštěvu.




















a takhle to vypadalo před pár lety, když jsme tu byli na Tlapce

na kozí stezce byl docela frmol


z této skály teď vede mostík


zbytky hradu byly zarostlé náletovými stromy






a husím pochodem zpátky dolů

co je to za divný psy?

podávala se sváča :-)

někdo mně umazal :-)

 

7 komentářů:

  1. Krásný výlet a zase v Praze! O hradu jsem taky neměla tušení a přitom je tak velký! Tentokrát jste ale potkali psů! :-) A vidím i jednoho bišonka (nebo maltézáčka?) :-)
    Konečně pořádné fotky, v předchozím příspěvku mi dost chyběl Oskárek! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem tentokrát Oskara nebrala, ta psí banda byla z té Tlapky.....to bylo 7 psů (2x šeltie, špic, labrador, 3x westík) a sem tam se některý připojil.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná procházka, ten most se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si právě nejsem jistá, jestli se mi tam ten mostík líbí nebo ne. Sám o sobě je pěkný, takový vyplétaný, ale nějak mi sem nepasuje. Možná je to tím, že to místo znám bez mostu. Ale prochajda to byla moc prima

      Vymazat
  4. Pěkný hrádek i výlet! Už se tam těším :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je nějaké sdružení, ta tlapka? To je docela fajn, mít s kým, někam vyrazit, kdo má stejné koníčky, pejsky a procházky? Ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to trošku jinak....většinou chodím jen s Oskarem, sama, nemám tu nikoho, kdo by se mnou chtěl takhle trajdat. Sídlištní pejskaři chodí buď jen s pesanama po sídlišti, na poli jich vídám jen pár...s těmi děláme třeba delší prochajdy u Prokopáku. Někdy se mnou výletí mamka, ta je ráda, že jí někam vytáhnu, protože její kamarádky-důchodkyně na nějaké procházky nejsou. Těm stačí vyjít před barák, sednout si na lavičku a krafat. Takže spolu občas zdoláme nějakou tu rozhlednu, kopce i krpály a já jsem jen zvědavá, jestli v 75 letech si dojdu sama alespoň na nákup.
      A k těm Tlapkám...kdysi jsme se dali na internetu dohromady...je nás jen pár (ale každý je vítán), založili jsme si svoje forum - Netíci -a tam se pravidelně - téměř denně už asi 5 let scházíme. A krafáme o kravinách, ale dokážeme se podržet, i když je zrovna ouvej. Známe se i naživo, měli jsme velký sraz na Moravě, jsme v kontaktu i mimo forum. Byli jsme společně na pár dovolených...samozřejmě i s hafanama. Jenže jsme z různých měst, děláme na různé směny, takže se moc nevidíme...proto se pořádají výlety, které jsme si nazvali Tlapkami a tam se snažíme setkat. Vždycky se vylepí ještě plakáty a zvou se i další pejskaři. Už tradiční je třeba Řípská tlapka, Mělnická tlapka, byli jsme na Kunratické, Hostivařské, Konopišťské, atd. Každý účastník pak dostane diplom, někdy je i překvapení...třeba na jedné mezi nás zavítal sám praotec Čech :-) A mezi Tlapkami se domlouváme na výletech ať už s pejsky nebo bez. Díky kamarádům z Mělníka jsem měla možnost poznat spoustu zajímavých míst, kam bych se sama nedostala

      Vymazat