čtvrtek 15. srpna 2013

Koněpruské jeskyně, Zlatý kůň, Čertovy schody

Po pondělním výletě, kdy jsme se cestou "ztratili", mi otrnulo natolik, že jsem na včerejšek naplánovala výlet další. Patřil mezi ty  krátké a nenáročné....tedy...naplánovala jsem si to hezky, ale nakonec rozum jsem zapomněla doma a podle toho to taky dopadlo.
Na výlet jsem se domluvila s mamkou...pojede se do Berouna, odtud autobusem do Koněprus k jeskyním. Prohlédneme si jeskyně, trošku se poohlédneme v okolí a pak uvidíme. Autobus jel zpátky v 15.59 a nic dalšího odtud už do Berouna nejelo.
Vstupenky jsme měly na půl druhou, prohlídka trvá zhruba hodinku. V půl třetí jsme tedy byly venku a prošly kousek naučné stezky Zlatý kůň. Určitě by se tam dalo chodit celou tu dobu do odjezdu autobusu a bylo by pořád na co se dívat...
Jenže mně osvítil zase jeden z nápadů, který směle můžu zařadit do škatulky nápadů blbých...Domluvily jsme se, že pokud najdeme žlutou TZ, vydáme se po ní do Králova Dvora-Popovic. Je to zhruba pět a půl kilometru a to přeci hravě zvládneme. Po cestě je několik zajímavostí...třeba Jelínkův most (ten jsme nenašly) nebo Aksamitová brána (tu jsme našly, protože se jde přímo okolo ní).
Žlutou značku jsme našly a docela se hned na začátku pobavily...na stromě visící nám oznamovala, že do cíle máme 5,5 km. značka zhruba o 30 metrů dále na budově nám však hlásala, že do cíle je to 8 km.
Tak jsme se rozhodovaly i proto, že autobus nezastavil u paarkoviště ani na žádné viditelné zastávce. Prostě najednou zastavil na silnici a všichni k jeskyním vystoupili. ještě na nás řidič houkl, že musíme zpátky a pak k bílému domečku v dálce. A pak jsme přemýšlely, kde vlastně nám zastaví při zpáteční cestě.
No nakonec jsme to vyřešily a vydaly se směrem do Popovic.
A stálo to za to....moje nohy se opět ozývaly, kdyby mohly, nakopaly by mně za ten nápad do prdele, kolena úpěla a odmítala se ohýbat. Jen hlava si přišla na své...ty výhledy, ta nádherná kopcovitá příroda kam oko dohlédlo.


















1 komentář:

  1. Koněpruské jeskyně jsou nádherné! Naposledy jsem tam byla kdysi dávno, když byl kluk malý a roztomilý :-)
    Naťapkala jsi toho o dovolené hodně, můžeš být spokojená.

    OdpovědětVymazat