pátek 16. srpna 2013

Specifický způsob odbavení cestujících

Na výlety jezdím dost často a většinou vlakem...zdá se mi to pohodlnější než autobusem a navíc....nejsou problémy, když mám sebou Oskara. Já nesnáším čekání ve frontě na autobus až přijede, je mi mnohem milejší, přijít do vlaku a tam třeba 20 minut sedět než se rozjede.
A tak jsem si myslela, že mně nemůže při cestování vlakem nic překvapit...až do včerejška.
To jsme jely s mamkou do Koněpruských jeskyní...vlakem do Berouna a k jeskyním autobusem. Na vlak jsme si koupily zpáteční jízdenku, takže žádný problém.
Věděla jsem, že z Králova Dvora-Popovic je nutné si jízdenku koupit ve vlaku....ani v tom jsem neviděla problém....a ten se záhy objevil.
Při čekání na vlak jsem si začala číst pokyny pro cestující....prý v některých vlacích nejezdí průvodčí a cestující se sám stará o odbavení. No potěš koště, nemám takové novoty ráda.
A tak jsem četla dál...že vlaky, které tuto vymoženost mají, jsou označeny okem (aspoň mi to tak připadalo). Honem jsem začala hledat v jízdním řádu náš spoj, jestli je tam oko nebo není....nebylo, tak jsem se trochu uklidnila. Protože to, co jsem se dočetla v návodu jak se odbavit, mně docela rozhodilo....určitě to nebudu umět.
Už z toho, že nástupiště bylo dlouhé jak hovado, mně rozbolelo břicho....určitě přijede jen vláček se dvěma vagonky a zastaví kde? Budeme mít ještě sílu honit vlak, aby nám neujel? Co když zastaví až úplně vepředu a my budeme vzadu? A zastaví vůbec, když je to zastávka na znamení?
Už tohle mi stačilo...a teď ještě ta mizerná jízdenka...z pomyšlení, že bych měla jet načerno, mi dělal žaludek kotrmelce. Ve vlaku je prý označovač jízdenek, ty  si člověk sám označí...to bych chápala, jenže už mi hlava nebrala, kde asi tak tu jízdenku vezmu....na nástupišti nic, z čeho bych jí vymámila. Mám si jí snad vycucat z prstu? Další pokyn byl...když nemá cestující jízdenku, musí nastoupit jen předními dveřmi a ihned si jí musí koupit v automatu ve vlaku. Dobrá, trochu mně to uklidnilo. Navíc tam pro blbé, jako jsem já, (žádným automatům nevěřím, tudíž bych si v něm neuměla koupit ani kafe) bylo uklidnění, že pokud člověk tomu nerozumí, může požádat strojvedoucího o radu...hurá, ten z nás určitě bude mít radost.
Po hodině a něco jsme se dočkali....z rozhlasu hlásili příjezd našeho vlaku s dodatkem....ve vlaku je specifický způsob odbavení cestujících.
A je to tady....budeme honit vlak, abychom nastoupily předními dveřmi...to se nám povedlo, vlak zastavil kousek od nás, nastoupily jsme a tam označovač jízdenek. Automat žádný. A výstražná cedule, že do vagonu se bez jízdenky  nesmí. Strojvedoucí byl zalezlý ve své kukani a hned se rozjel. A my bez jízdenky.
Žaludek skákal jak na trampolíně...přeci jen vidina pokuty 1000 Kč udělala své. Nakonec jsme do vagonu vlezly a zeptaly se slečny hned u dveří, jak získáme jízdenku....sama nevěděla a jela bez ní. A tak, sotva jsme zastavili v další stanici, zaťukala mamka na strojvedoucího a chtěla jízdenky...prý mladá paní, já vám žádné neprodám, mám zpoždění a musím jet a ne prodávat lístky. A tak jsme jely načerno.
Ještě, že nám alespoň zastavil....protože už se zpožděním přijel :-)


6 komentářů:

  1. Tedy Jitko, musím ti říci, že jsi mě pobavila, tvůj vtipný článek mě však napověděl, že jsem vlakem nejela léta a kdybych to potřebovala, jsem v háji, dnešní vymoženosti doby, jsou mě dost cizí, nepotřebuji je, jen se děsím toho, že na mě jednou dojde a ta totální neznalost mě dohoní.

    OdpovědětVymazat
  2. Tos mi teda dala, "specifické odbavení" vůbec neznám! Taky mám rozhodně raději vlaky. Zastávka na znamení by mě rozhodila už dopředu, protože bych si myslela, že mi určitě nezastaví.
    Jezdím většinou vlakem, dneska vymyslel výlet manžel... Měli jsme jet busem, třístovkou z modřanského nádraží. Takže od nás kus cesty. No a pan řidič nás nezval, protože Adélka neměla náhubek. A to jsem se těšila, že dneska si udělám poslední dovolenkový malý výlet. Tak jsme jeli domů...
    Tímto jsem s třístovkami skončila a zůstanu věrná své berounské trati :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a kam jste se chystali, já měla dneska poslední výlet, moc prima byl. Parníkem na Slapy a zpátky...to byla nádhera...mohla jsem na těch krpálech nechat oči.
      A na parník můžou i psi, ale já Oskara nebrala.
      S autobusy je vůbec problém, tam záleží na řidiči "jak se zrovna vyspal" a jestli tedy psa vezme nebo ne. Jezdím s Oskarem čas od času na Mělník a tam jsem na problém narazila už několikrát.
      Jezdí ten samý řidič a nejspíš nesnáší psy. Pokaždé má plnou hubu keců, že bude mít špinavý autobus, že tam budou chlupy, že tam pes něco zničí atd. Vyhradí nám místo na plošině a nedej bože, kdyby se dotknul bokem sedadla. Přitom je čistý, načesaný a má platnou jízdenku...narozdíl od některých našich spoluobčanů.

      Vymazat
    2. Chystali jsme se na Závist - Šance. Normálně bychom to vzali pěšky ze Zbraslavského náměstí, ale vzhledem k mé nožce jsme si chtěli ušetřit jednu cestu a jít z Točný přes Závist na Zbraslav.

      Na lodi už Adélča jela, v Poděbradech. A to jsme šli jenom okolo a nalákali nás, už nás tam jeden pejsek čekal, i mističku dostali :-)
      A má Oskar náhubek? Asi jí ho koupím pro tyto případy... Jenom jednou ve vlaku se mě průvodčí ptal, jestli ho máme, a kolega bleskurychle odpověděl, že samozřejmě jo :-)

      Drtivá většina psů je čistější, zdravější a očkovanější než bezdomovci. A voňavější :-) Nějak si nemohu vybavit, co bych tak v autobuse mohla od psa chytit, zato od bezdomovců mě toho napadá habaděj :-( Rozhodně ten autobus zašpiní a zničí víc, než Oskar, i kdyby okusoval sedačky :-) Ještě jsem se v dopravním prostředku nebála sebevětšího pesana, zato z bezdomovců jde hrůza! A ještě smrad...

      Vymazat
  3. Ze zbraslavského náměstí jsme to šli tenkrát taky a zrovinka včera, jak jsme pluli okolo, tak říkám mamce, vidíš ten strašný krpál, tak tam jsme šli s Míšou a Oskarem a šli jsme tady od toho náměstí....je to docela štreka...sice ani ne moc daleko, ale jít to ve vedru, tak není o co stát. Asi je lepší jet vláčkem....včera jela pára :-)
    Oskar samozřejmě futrál na fífák, jak já říkám náhubku, má. On je nepřehlédnutelný a nechtělo by se mi jít odněkud pěšky jen proto, že by nás kvůli tomu nevzal řidič. Kdysi jako malej měl takovou tu klec plastovou, to se mu moc nelíbilo...prý v tom vypadal jako debil...měl pravdu, kluk jeden :-)
    A tak jsem koupila takový látkový či co to je, dá se to přes čumec a zapne na suchý zip. určitě si to někde viděla...něco podobného mají medvědi :-)
    A o bezdomovcích bych mohla psát romány na pokračování...ranní jízda o víkendech do práce nebo naopak každý den po deváté z práce...to je někdy fakt zážitek, někdy strachy ani nedýchám a bojím se pohnout, abych nerozzuřila nějakého bezďáka nebo narkomana. No a takovej vožrala, to je taky zážitek...zrovinka nedávno se nade mnou jeden klátil, říkala jsem si, snad mně nepoblije, protože to bych nepřežila...a on naštěstí ne...ale jak to cuklo, měla jsem ho na klíně
    A nebo vloni...zážitek jak hrom...jedu kolem čtvrt na deset večer z práce, vlezu do tramvaje a už jsem se myšlenkama někde toulala. Jen jsem zahlédla bokem, jak se u tyče tak divně svíjí nějakej chlap. A pak už jsem mu nevěnovala pozornost...až najednou zakašlání přímo u mně. Tak jsem otočila hlavu a zírala jsem na to jeho péro...měla jsem to přímo u obličeje.
    Nějak jsem se rozjela, tak raději už končím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) A Ty jsi měla pohotově vytáhnout Oskarův futrál na fifák a navléknout, aby pán nenastydl :-)))
      My jsme právě chtěli jít na Šanci z Točný, což je po rovince :-)
      Tak já chápu, že by pejsci futrálek mít měli, ale nějak jsem si myslela, že Adélča nevypadá zas tak nebezpečně a hlavně se bojím, že si ho nebude chtít nechat nandat. Když jí vadí i česání... Nicméně zítra před robotou ho půjdeme koupit. Taky jsem uvažovala nad tím na sucháč.

      Jelikož bydlím na konečné tramvaje, tak je jasný, že tramvaj je ráj bezdomovců... Vystoupí, přejdou na druhou stranu a jedou zpět, nebo hup do Prokopáku, kde mají zcela regulérní obydlíčka. Zrovna nedávno jsem o tom četla, že se jim to tiše toleruje a mýt se chodí na polikliniku...
      V práci se také hezky zabydleli, argumentují tím, že jsme veřejná knihovna a nikdo je nemůže vyhodit. Svá práva znají dobře :-) Každou zimu tam jsou hádky, protože v tom smradu se nedá dýchat, knihovníci otevřou okna (raději mrzneme a kolikrát sedíme v kabátě), čtenáři nadávají, ať to zavřeme a bezdomovce vyhodíme, proč mají trpět oni. Mají pravdu. Když zavolám ochranku ať je vyvedou, že smrdí, tak mi odpoví, že to by museli vyhodit všechny, nebo že smrtí průměrně... Bojí se jich, se jim nedivím. Už i pár knihovnicím vyhrožovali. A ještě s sebou tahají krásné voňavé ohromné tašky, které odmítají dát zdarma do šatny, protože tam by jím to prý ukradli :-)
      Taky jsem se rozepsala, ale bezdomovci mě vždy vytočí!

      Za chvíli se jdu projít s Adélčou na "houbové" místečko a juknout se, jestli ty malé potvůrky, co jsme tam posledně nechaly, povyrostly. Asi ne, protože je sucho.

      Vymazat