pondělí 9. září 2013

Na lovu karlštejnských figur

Včerejší pěkné počasí jsme ještě využili ke krátkému výletu. Původní nápad jet do Pardubic na EHD vzal za své jakmile Oskar zjistil, že se někam chystáme. Prý je nevylítaný a pořádnou prochajdu potřebuje jako prase drbání.
Nakonec jsme se s dcerou dohodly, že tedy Pardubice oželíme a vyrazíme k vodě. Markéta nerada chodí, nejlépe se někam dovézt a tam tvrdnout a pak se vrátit domů. Uznala jsem, že nemusím pokaždé nachodit kolem 10 a víc kilometrů.
A tak jsme se dohodly, že pojedeme jen do Dobřichovic, od vlaku půjdeme podél Berounky až k mostu, Oskar se vychachtá, my posedíme a pak, když už tam budeme, půjdeme po druhém břehu okolo zámku do Let a tam si ulovím dvě karlštejnské figury.
Což o to, nápad možná dobrý, ale bylo vedro, na zámeckém břehu se člověk před sluníčkem nikam neschová, navíc se jde po cyklostezce, takže jsme musely  pořád hlídat, aby se Oskar nenamotal někomu do kola. Kolaři mně víc než štvali, neberou absolutně někoho, kdo se tam pohybuje po svých. Že by třeba přibrzdili, to ani náhodou.
Původní plán, ulovit figury a vrátit se zpátky do Dobřichovic k vodě, jsme nakonec zamítly. U druhé figury U Srubu jsem potěšila žaludek výbornou opečenou klobáskou, chvíli jsme poseděli a schrupli si (to Oskar) a nakonec došli do Řevnic na vlak.
Měli jsme toho všichni tři dost, vic než polovina cesty vede po tvrdém povrchu. Někde v lese by nám bylo líp, ale tam Majdu nedostanu.
Netušila jsem, kolik jsme našlapali, ona tvrdila, že z Dobřichovic do Řevnic jsou to 3 kilometry. Na to, jak mně bolely nohy, se mi to nezdálo. A tak jsem ještě večer zjišťovala z mapy, kolik že jsme naťapali. Nevím kolik Oskar, ten ze začátku jen lítal sem a  tam, ale mapa mi ukázala, že to bylo bez pár metrů 6 kiláků. Není to sice nijak moc, ale po tvrdém je to pro moje nohy víc než dost.
Jestli jsme přeci jen neměly jet do těch Pardubic....bylo tam otevřené kromě jiných památek i krematorium :-)

Dobřichovice






takhle mně ozdobil Oskar



Lety u Pivovaru MMX

Lety na cyklostezce U Srubu


"nedělní škola" pro hafany



5 komentářů:

  1. Dvě figurky najednou, hamouni :-))) Oskárkovi to na poslední fotce ohromně sluší!
    Svého kluka jsem dostala na výlet letos jednou! A to bylo po rovince, v civilizaci, do lesa bych si to netroufla :-) Už i do těch Veltrus se šlo asi pět minut "lesem", a představ si, že přepadli komáři! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. A cyklisty mi ani nepřipomínej... Tohle je aspoň cyklostezka, ale takto se chovají i na turistických cestách... Frrr, jedu, žádné brždění!

    OdpovědětVymazat
  3. komáři mi připomněli , že jak jsme si dávali to jídlo, tak okolo dcery kroužila vosa. A ta se mohla pominout, takovej hysterickej výstup už jsem dlouho neviděla. Na to, že už je dávno dospělá, se chovala jak fracek. Ječela, mávala prackama, ale že by se třeba zvedla a poodešla, to jí vůbec nenapadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Kluk měl taky hysterák a musla jsem mu slíbit, že nazpátek půjdeme jinudy :-)
      Však taky jeho nejoblíbenější rčení je: příroda je pro zvířátka, kavárny jsou pro lidi :-)

      Vymazat
  4. Náhodou někteří cyklisti jsou ohleduplní a sami někdy vystrašení zase z rozmáchlých "inlajnystů" :)
    Pravda je, že když jdeme pěšky,kde je hodně cyklistů - zvlášť na horách z kopce - tak mám hodně nepříjemný pocit v zádech.

    OdpovědětVymazat