neděle 8. září 2013

EHD v Berouně

Od 7. do 15. září jsou v rámci Dne evropského dědictví otevřeny i některé památky, které jsou běžně nepřístupné. Já je navštěvuji už několik let a pokaždé vidím zajímavé věci. Někdy mi na to stačí Praha, jindy vyjedu za humna. I letos mám vypsáno pár památek, ale mám pocit, že bych se musela rozkouskovat, abych stihla to, co bych chtěla vidět. A hlavně...spousta toho je příští víkend...mám sice volno, ale sobota patří Mělnické tlapce.
A tak jsem alespoň včera v Berouně navštívila kostel sv. Jakuba, trochu si ho prohlédla. Hned ze začátku mně ale upozornila vycházející paní....raději tu nefoťte, já jen vytáhla foťák a hned mi tu vynadali. Nějak nechápu, o co fráterníkům jde...v některých kostelech se fotit může, jinde to zatrhnou hned v zárodku....bojí se snad, že kdysi dávno jimi "nakradené" by zmizelo?
Pak jsem ještě vylezla na obě městské brány...Plzeňskou a Pražskou. Tam se sice běžně může, ale co si budeme povídat, když je něco zadarmo, je to lákavější.



















 
zahájení EHD





9 komentářů:

  1. Parádní výlet sis udělala. Já se letos nikde podívat nebyla, tento víkend se mi nikam vůbec nechtělo a příští sobotu budu v práci na Muzejní noci.
    Fotky máš jak namalované, sluníčko je tak jasně modré :)

    OdpovědětVymazat
  2. já myslela, že sluníčko bývá žluté :-))
    Dneska jsem měla v plánu do Pardubic, kromě jiného tam bylo otevřené i krematorium. Byla jsem hodně na vážkách, protože včerejší ťapání po dlažbě mi moc nedělá dobře na nohy. Nakonec rozhodl Oskar, byl nevyběhanej a při balení si myslel, že jede taky. Pořád do mně šťouchal fífákem, chodil mi v patách a čekal, kdy vezmu jeho výletní výbavu. Tak jsme se nakonec s dcerou dohodly, že pojedeme k Berounce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A no tak jsem se překecla :-) Sluníčko udělalo jasně modrou oblohu :-)

      Vymazat
  3. na muzejní noci taky chodím, ale letos to nevyjde. Máme na Mělníku psí Tlapku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dost často se sejde najednou několik akcí. Muzejní noc bude zase za rok v červnu, a ty berounský trhy na mě taky počkají :-)
      Užijte si Tlapku a budu se těšit na fotky!

      Vymazat
  4. Moc pěkné!
    Jen bych pořebovala osvětu k té fotce s kladkami a táhly...:)


    OdpovědětVymazat
  5. kladky a táhla ovládají hodiny co jsou na věži. v té skříni je hodinový strojek

    OdpovědětVymazat
  6. nevím jestli bych to věděla, ale zrovna se tam ptala paní, jestli ty táhla vedou ke zvonům. A tak nám tam všem vysvětlili, jak to je.

    OdpovědětVymazat