neděle 14. července 2013

Opět z Mělníka

Na Mělníku už jsem "dlouho" nebyla....naposledy minulé úterý na zahájení výstavy papírových modelů.
Když jsem se pak večer zmínila mamce kde že jsem to byla, posteskla si, že je škoda, že jsem jí nevzala s sebou. Prý v tomhle městě nikdy nebyla a ráda by viděla soutok řek.
A tak jsem jí slíbila, že tam někdy pojedem spolu a trochu jí tam provedu. A to někdy bylo tento čtvrtek....ideální počasí na výletování.

Nejdřív jsme to vzali parkem na Polabí...tam chodím pokaždé....roste tam pro mně nádherný strom a já ho pokaždé "navštívím". Pro někoho to asi bude nepochopitelné, ale tento strom má pro pár lidí z internetu i své jméno ...říkáme mu Velký Netík..a symbolicky spojuje několik pejskařů z našeho psího fora. Každoročně se od něj vydáváme na Mělnickou tlapku, abychom si připomněli několik psích kamarádů, kteří už běhají po Nebeské louce.

Naše cesta pak pokračovala na Vyhlídku, prošly jsme se uličkama, v muzeu jsme si prohlédly nejen výstavu Za obzorem, ale i výstavu historických kočárků....tady jsem zjistila, že už jsem sakra pamětník, když tu jsou vystavována vozítka, co pamatuju, že se v nich vozil brácha, bratranci, naše holky, já.
Ulovila jsem tajně pár fotek, nějak nechápu, proč se nemůže fotit, já bych si třeba i ráda za focení připlatila.

Další zastávkou byla mělnická kostnice...i tady byl přísný zákaz focení a ten jsem taky porušila. Prostě mi to nedá a fotím tajně.

ještě jsem chtěla do mělnického podzemí, tam jsem nikdy nebyla, ale mamka si přála vidět soutok. Z Vrázovy vyhlídky nebyl vidět, jsou tam stromy a tak jsem říkala, máš smůlu, musela bys nahoru na věž. A tak prý jo...to jsem jí vymlouvala, že jsou tam prudké schody, že spadne, zamotá se jí šiška, neudejchá to...ale prý to zkusí. A tak jsem během týdne lezla nahoru podruhé. Mamka to zvládla parádně a já měla cestou nahoru dost přemýšlení o tom, jestli v jejích 75 letech budu mít ještě taky tolik elánu a síly lézt někde do výšin.
No a taky jsem opět ulovila další staré kliky, jeden by nevěřil, že jich má Mělník tolik....zrovna jsem fotila u zámku, když ke mně přišel nějaký pán a zvědavě se ptal, co to tam pořád u každých dveří dělám...tak jsem mu po pravdě odpověděla, že fotím kliky....přála bych vám vidět ten nechápavý údiv v jeho obličeji...

Velký Netík









Chrám sv. Petra a Pavla

Mělnický zámek






Hradby









mamka při výstupu na věž














1 komentář:

  1. Parádní fotky, i když bez Oskárka to není ono... :-)
    Pán si myslel, že se třeba chystáš na velkou vykrádačku :-)

    OdpovědětVymazat