čtvrtek 18. července 2013

Rozhledna Na Vinici a viadukt Devět kanálů

Včera jsem v rámci "dovolené" jela omrknout nově postavenou rozhlednu Na Vinici v Úvalech u Prahy. Jako děti jsme sem jezdily na prázdniny k babičce a dědovi, takže jsem nejela do neznáma.
Rozhledna je vidět už z vlaku a není to k ní daleko. Cesta k ní ještě není značená, takže jsem lezla stále do kopce, samozřejmě ze dvou cest jsem si vybrala tu příkřejší.
Oficiálně je stále ještě zavřená, město se nedohodlo na smlouvě s operátorem, který tu má vysílač. Jenže jsem zjistila, že ačkoliv je oplocená, dvířka už mají pletivo rozdrbané a nejspíš lidé lezou nahoru.
A tak jsem řešila dilema...mám lézt taky nahoru, když už jsem tady? nebo si mám počkat až bude opravdu přístupná? Co když mně někdo načapá? Dokážu ze sebe udělat blbou a tvrdit, že když tam není vyloženě nalepený zákaz vstupu, že se tam může chodit dírou v plotě?
Nebudu to prodlužovat....na rozhlednu jsem si vylezla....jen ten pocit zakázaného tam byl, takže to nebylo až tak úplně v pohodě, protože jsem čekala, kdo na mně odněkud zařve.
Výhled je dobrý, ale krajina je tam placatá, takže žádné zajímavé kopce vidět nebyly.
No a pak jsem ještě šla hledat historický viadukt...o tom jsem do nedávna neměla ani páru. Taky jsem ho našla, jen jako technická památka je dost zanedbaný...tedy spíš místo pod ním....pomalu tu vzniká skládka bordelu ze zahrádek.


















3 komentáře:

  1. Čekala jsem, kam povede dnešní výlet :-) Opět něco neznámého.

    OdpovědětVymazat
  2. Mohl by to být i hezký výlet se psem...Oskar zůstal doma, ale určitě by si to užil....pod kopcem teče Výmola, takže by se vyřádil i ve vodě. Jen cesta rozpálenou ulicí k vlaku by se mu nelíbila

    OdpovědětVymazat
  3. U rozhledny jsme nikdy nebyli, to musíme brzy napravit:)

    OdpovědětVymazat