středa 5. září 2012

Židovský hřbitov na Žižkově

Občas mám potřebu chodit po hřbitově, užívám si to ticho a klid kolem sebe. Dnes odpoledne jsem si byla prohlédnout židovský hřbitov na Žižkově. Cesta tam byla jedno velké mraveniště - plno lidí v autobuse i metru. A za hřbitovní zdí ticho a vůbec nikdo - na celém hřbitově jsem byla sama. Být to o víkendu, nejspíš by se mnou jela dcera, která má "stejnou zálibu"....ale hřbitov je otevřený jen v určené dny.
Fotit se nesmělo, nebo spíš byla tu cedule zákaz focení....ale přiznám se, že jsem jí "přehlédla". Stejně je to asi zákaz k ničemu, protože skrz plot se fotit dá taky celkem dobře.















 



2 komentáře:

  1. Mám stejnou zálibu :-) Netušila jsem, že je Židovský hřbitov přístupný. Blízko jsem bydlela, takže můj "rajón" byly Olšany. Zvláště ty dole u Olšanského náměstí. Vzhledem k nedostatku parků jsem tam chodila s kočárkem. Četla jsem si nápisy na náhrobcích a dostala jsem se do dětské části, která mě tenkrát dost vystresovala.
    Nejhezčí jsou na podzim, courat spadaným listím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tuhle část Prahy skoro neznám, kolikrát jsem tam byla, bych spočítala na jedné ruce. Ale Olšany mám taky v plánu a právě čekám na to listí, až jím budu moci courat.
      židovský hřbitov je přístupný pokud člověk vyplázne 60 káčé. Jinak může nahlížet přes plot zadaarmo a fotit jak chce.

      Vymazat