středa 8. října 2014

Milešovka

Sobotní počasí se vydařilo, z kopců bylo nádherně vidět do daleka, a tak jsme se těšili na nedělní výstup na Milešovku. To bude pokoukáníčko, ta panoramata až se dech tají...
Neděle nás přivítala na parkovišti v Altenbergu sluníčkem už po sedmé hodině. Pravda, z vyhřátého pelechu v autě se mi moc do zimy nechtělo, ale jakmile jsem zahlédla, jak se v horách válí mlha, vystartovala jsem fotit.
Dokud jsme jezdili nahoře, bylo krásně slunečno. Ale z Cínovce dolů už to taková paráda nebyla. Mlha se válela až u silnice a bylo vidět skoro prd. Cestou jsme se zastavili u několika pomníků věnovaných bitvě u Chlumce. První dva jsem nefotila, protože jsem myslela, že kvůli mlze nebude nic vidět. Škoda, teď mne to mrzí. Ten třetí jsem vyfotila, i když se v mlze utápí.
Na Milešovku jsme se vydali z obce Bílka. Překvapilo mne, že je tu tolik kopcomilců, parkoviště totiž praskalo ve švech a my jsme chytli úplně poslední volný flek.
Protože jsem věděla, že Milešovka je naše největrnější hora, kromě trika a mikiny jsem si chtěla vzít i bundu. Co kdybych cestou umrzla, že jo. No ještěže jsem ji nakonec nechala v autě. Cestou nahoru mi totiž bylo takové vedro, že mikina letěla dolů hned ve vesnici a kromě trika bych si s velkou chutí svlékla i kůži :-)
Cesta nahoru je dost kamenitá, ale dá se krásně zvládnout. Myslím, že na Ralsko to bylo mnohem těžší. Cestou jsem moc nefotila, měla jsem téměř vybitou baterii a tak jsem si nechávala focení až nahoru na ta panoramata. Přitom jsem viděla tak nádherně pokroucené kořeny stromů...ale říkala jsem si, pokud bude ještě foťák při životě, vyfotím je potom. A co myslíte....foťák žil ještě doma, ale fotky nemám....dolů jsme šli totiž zkratkou ....pod lanovkou :-)
Nahoře mně Milešovka ale zklamala. Žádné sluníčko a vidět do dálky taky nebylo. Kopce byly v mlze....škoda, že jsme ji nezdolali taky v sobotu. Dalekohledem jsme ale některé kopce určit dokázali...Házmburk, Košťálov, Říp, Lovoš....
A pak už jen cesta domů....krásný víkend to byl.

Altenberg




Bílka
















7 komentářů:

  1. I ty zamlžené pohledy z Milešovky jsou krásné :)
    Tam jsme byli - ale před dávnými věky.
    Jen chci připomenout, že už běží Signal festival
    http://www.signalfestival.com/2014/
    včera jsme nebyli, ale dneska vyrazíme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec z fotek přeci jen něco vidět je. I když o den dřív by bylo vidět bůhvíkam :-) Ale říkal mi kamarád, že tam byli s manželkou někdy předloni a neviděli vůbec nic. Nahoru šli za deště, větru a ani rozhledna nebyla otevřená. Takže jsem vlastně ráda.
      Signal letos zase neuvidím, ve čtvrtek se mi nikam nechtělo a od pátku do neděle se věnuju koupěchtivým zákazníkům. Přeci jen, Ježíšek už klepe od půlky září na dveře :-)

      Vymazat
    2. Na Signalu bylo v pátek příliš moc lidí... Už se to nedalo pořádně vychutnat.

      Vymazat
  2. Fotky jsou pěkné. Konečně vidím, kam až se dá z Milešovky dohlédnout :D Sundavání vrstev při výšlapu naprosto chápu, my tam lezli v lednu v tričku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Udělám zase pokus, jestli se k tobě na blog dostanu? jestli ano moc tě zdravím Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, já vůbec netuším kdo se v tom hrabe. Ale jsem ráda, že jsi se sem dostala. Já to teď flákám, chodím jen nakukovat na blogy co mám uložené, ale vůbec nemám čas komentovat. Ne, že bych nechtěla, ale nakupilo se mi toho hodně....předvánoční šílenství v práci (už od půlky října lidi vyvádí, jako by Štědrý den měl přijít každou minutou) a hlavně mamčina nemoc, kdy jsme se s bráchou před měsícem dozvěděli, že má zhoubný nádor. Takže pendluju mezi ní, prací, domovem, rehabilitací a protože ze všeho toho stresu skoro nespím, doháním to jak jen to jde přes den, kdy mám trochu voln

      Vymazat
  4. Z wordpressu psát komentáře nejde, nevím co se zase děje, zase se v tom admini hrabou? Anna

    OdpovědětVymazat