úterý 23. října 2012

Ze Srbska k jeskyni Koda


Nedávno jsme si udělali moc pěkný výlet...původně to mělo být z Berouna na Tetín, ale na nádraží jsme zaimprovizovali a do Tetína jsme se vydali ze Srbska.Kus téhle cesty jsme šli s Oskarem a dcerou někdy vloni, možná předloni. A protože vede do dlouhého, táhlého krpálu, řekla jsem si, že nikdy více.
Jenže jsou místa, kam se člověk rád vrací a toto je jedno z nich.
A tak jsme si zase onen kopec vyšlápli a přitom se kochali začínajícím barevným podzimem. U kodského rybníčku jsme se rozhodovali, jestli jít rovnou na Tetín nebo se opět podívat ke kodské jeskyni. Správně....zašli jsme i k jeskyni, pak se vrátili k rybníku a vyrazili na Tetín.
Výlet to byl nádherný, ale už u tetínských kostelů jsem mlela z posledního. Chytla jsem se naděje, že určitě pojede autobus do Berouna. Jenže ouha, byl sice pátek a bus měl jet asi během hodiny....byl však státní svátek, takže nejelo ani kolo.
Při představě, kolik cesty ještě musím ujít se mi dělalo mdlo. Ale potom jsem šla na tetínské vyhlídky a pomalu se smiřovala s několika kilometry šlapání. Cestou mi jeden domorodec poradil, ať se vydám cestičkou lesem dolů ke kolejím, přejdu je (to jsem se sakra bála) a pak podél vody k nádraží. Zvládli jsme to, jak jinak...ale pro příště si musím zapamatovat, že nemůžu ze dvou výletů udělat jeden, obzvlášť když mně potom čekají tři dvanáctihodinové směny v práci pořád na nohou.










Kousek od kodského rybníčka je kaplička, ve které vyvěrá nejslilnější pramen v českém krasu. Pramen je sveden právě do rybníka, který je zajímavý tím, že voda má stabilní teplotu 10 stupňů, takže ani v zimě nezamrzá.






a pak už hurá k jeskyni. Trošku jsme ji letos hledali, ale je důležité že našli.









1 komentář:

  1. Kodu neznám, musíme tam také někdy zajít. Teď na podzim musela být procházka obzvláště krásná.

    OdpovědětVymazat