pondělí 8. října 2012

Karlštejnské šachy 2012

Při svých výletech na trase Praha-Beroun jsem si všimla, že v některých obcích jsou ohromné šachové figury. A tak jsem požádala strýčka Googlíka, aby mi k tomu něco našel.
A opravdu - karlštejnské šachy vznikly v Ořechu, kousek za našimi humny. Původně byly všechny v lanovém centru a odtud se před pár lety stěhovaly do jednotlivých obcí karlštejnského regionu. Jedna, ta největší je umístěna v Pelhřimově v muzeu rekordů a pár jich ještě na svou obci čeká.
Probíhá dokonce soutěž, cílem je objet všechna šachová místa a mít v hrací kartě všechna razítka. První cenou je let balonem. Což o to, může to být další zajímavý výlet.
Takové ambice však nemám, s Oskarem se touláme přírodou a pokud v daném místě je figura, Oskara si u ní vyfotím. To mi stačí a nepotřebuji ani žádné razítko.



A figur už jsme ulovili docela dost...tedy na to, že jsem první zahlídla v Srbsku, kde jsem byla někdy v srpnu či září.

                                                            Srbsko - černý kůň 15. 8. 2012

                                                    Třebotov - černý střelec 1. 9. 2012

                                            Hlásná Třebaň - bílý pěšec trubač 15. 9. 2012

                                                  Karlštejn - černý král - Karel IV. 15. 9. 2012

                                                        Tetín - bílá věž 28. 9. 2012

                                                                Ořech - bílý kůň 30. 9. 2012

                                  Lanové centrum Ořech - bílý pěšec- námořník 30. 9. 2012

                  V lanovém centru jsou ještě tři šachové figury, které ještě čekají na své obce.

                                                         Chýnice - bílý kůň 30. 9. 2012

1 komentář:

  1. Taky už jsem nějaké viděla, ale nevěděla jsem, o co jde. Díky Tobě už to vím. A příště u ní taky vyblejsknu Adélku :-)

    OdpovědětVymazat