čtvrtek 1. října 2015

Oybin

Kdysi jsem na netu narazila na seznam našich hradů uvedených podle abecedy. A pod písmenem O byl jen jediný a já o něm neměla ani tušení. Žádný hrad či zříceninu  od O jsem neznala a tak jsem začala hledat. Jméno Oybin mi nic neříkalo a když jsem pak našla fotky, zařadila jsem ho na imaginární seznam míst, která bych chtěla vidět. Jenže....hrad leží v Německu a sama bych se tam nevydala. Vloni i letos jsme byli na výletě v okolí Žitavy a právě odtud jezdí do Oybinu malý parní vláček. Poprvé jsme s sebou neměli ani euro, podruhé sice ano, ale jeli jsme jinam. A letos to vyšlo a na tento zajímavý hrad jsme se podívali. Je pravda, že ještě pod hradem nás chytil déšť a my se rozhodovali, zda jít nebo se vrátit zpátky do auta. Dobu jsme čekali ve výklenku jednoho obchodu a pak jsme se stejně rozhodli jít nahoru, déšť nedéšť. Udělali jsme dobře, byla jsem z něj nadšená...

Romantická zřícenina hradu a kláštera je asi největší turistickou atrakcí Žitavských hor. Komplex hradu a kláštera stojí navrcholu mohutného pískovcového kužele, který se vypíná víc jak sto metrů nad údolím lázní Kurort Oybin.

Hrad vznikl asi ve 13. století jako strážní stanoviště zemské stezky, která spojovala Lužici s Čechy.
V roce 1369 zde založil Karel IV. klášter Celestýnů.
V roce 1577 byl klášter s hradem zapálen bleskem a téměř do základů zničen. K jeho obnovení už nikdy nedošlo.





















....pokračování příště....

6 komentářů:

  1. To je ale krása! Chci už zase do Lužických hor a na sloní kameny a taky do Oybinu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že někde jsou sloní kameny, ale teď netuším vůbec kde. Ale kdysi jsem si dělala poznámky co chci vidět a na sto procent tam sloni byli :-)

      Vymazat
    2. jsou tam blízko - u Rynoltic. My jsme je už loni v Lužičkách bohužel nestihli. V mapě jsou jako Bílé kameny. http://mapy.cz/s/lJ3g

      Vymazat
    3. jsou tam blízko - u Rynoltic. My jsme je už loni v Lužičkách bohužel nestihli. V mapě jsou jako Bílé kameny. http://mapy.cz/s/lJ3g

      Vymazat
  2. Nádhera, takové hrady mám nejraději, nepotřebuji načančané komnaty, ale tohle je bomba!

    OdpovědětVymazat