pondělí 19. října 2015

Poklad ze skříně

Snažíme se s bráchou vyklidit byt po mamce a pomalu začínáme přemýšlet co s ním.
Hrozně nerada tam probírám různé papíry, dokumenty, likviduju prádlo....pořád mám pocit, že dělám něco nepatřičného, že hrabu tam, kde nemám...

Je to ale nutnost, nejen kvůli papírům pro notáře....

Při jednom probírání jsem narazila na poklad...tedy pro mne. Jsou to originály či prvoopisy rodných, křestních a vdavkových listů. Měla jsem je kdysi ofocené, ale uklidila jsem je tak, že jsem na ně zapomněla. A o to větší mám teď radost.
Lákalo by mne zjistit si další předky...jenže čas, kdy bych se mohla zeptat babičky, dědy nebo mamky jsem promarnila.

Vím jen, že děda byl tuším z 8 dětí, babička asi z deseti. Znala jsem dědovu sestru Žofii a babiččiny sestry Štěpánku a tuším že Jiřinu. Dědův táta byl vdovec a znova se oženil...s novou ženou měl právě dědu.
Uvidím, co s pokladem udělám....zatím se kochám starými zažloutlými listy a starým písmem. Jak stroze (i když čitelně) vedle nich působí dnešní dokumenty...



mamčin rodný list
 
křestní list dědy z mamčiný strany


rodný list někoho z babiččiný strany

Cecílie byla matka mojí babičky

dědův otec se podruhé oženil

tátův rodný list

rodiče mojí babičky

 moje babička a děda


6 komentářů:

  1. Staré artefakty bych všanc veřejnosti nedávala, byla bych opatrnější Jitko.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou opravdické poklady!! My bohužel nic takového doma nemáme, nikoho nenapadlo to schovávat, což je ohromná škoda. Taky by mne zajímalo, jaké mám předky a nechat si udělat popřípadě rodokmen.

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem četla docela zábavný článek na téma ochrany osobních údajů. Doufám že se také pobavíš. Hezký večer Jitko.

    http://makovice.blogspot.cz/2015/03/ochrana-osobnich-udaju-ale-prosim-vas-v.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidíš Aničko, takhle se člověk z netu dozví o sobě i to co sám neví :-) Je to zajímavé čtení, na něco podobného mne před pár lety upozornil brácha. Tehdy jsem taky šmírovala kdo bydlí v našem domě :-) a taky jsem zvědavě zabrousila k pár kamarádům.
      Na druhou stranu je vidět, že se dají zjistit i údaje, které by měly zústat "doma".

      Vymazat
  4. Taky mám založené rodné listy rodičů, ale bohužel nic staršího..
    A vyklízení pořád v paměti...

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám nějaké podobné "papíry předků" doma. Akorát nevím, k čemu. :-)

    OdpovědětVymazat