neděle 28. dubna 2013

V Prokopském údolí

Včera jsme se vydali na prochajdu do Prokopského údolí. Chodíme v poslední době dolů k potoku nakukovat, jestli už tam jsou ropuchy. Každý rok je jich tam spousta, potok se téměř vaří jak tam spolu dovádí. Jenže letos jsme zatím nezahlédli ani žabí stehýnko. Tak nevím....už je po ropuchách nebo teprve budou?
A když už jsme omrkli potok a tam nic, vydali jsme se pročmuchat údolí. A hned u skály jsem se naštvala. Naproti ní roste fungl nový barák....tady na sídlišti kolují řeči, že je stavěný načerno....nevím kdo může dát povolení takové stavby na hranici chráněného území. Každopádně aby zavřel majitel hubu nám rejpalům, je na sloupu vyvěšena fotka, jak bude vila vypadat a vedle toho je i stavební povolení....na úpravu rodinného domu.....nevím jak moc je dům upravován, když je zcela nově postavený od základů. Jen mi teď šrotuje v hlavě, jak ten původní domek vypadal....chodila jsem tudy tak často, že jsem ho brala jako součást přírody a teď si ho nemůžu vybavit. No nejspíš to byla taková ruina, která sem zapadla a nijak nerušila.
A další co mně naštvalo....takový krásný kout přírody tu máme přímo u nosu a přesto si ho nedokážeme vážit.....vždycky se najde nějaké hovado, které bordel vyhodí v přírodě....přitom je tu tolik kontejnerů, kam se to dá odložit.
No a ještě mně něco rozladilo....do Nové Vsi, co máme hned pod sídlištěm, jsem hrozně ráda chodila...je to zahrádkářská kolonie...a bylo příjemné tudy procházet po uježděných cestách mezi zahrádkami a kochat se jejich krásami. Jenže to už tak dva roky neplatí....cesty jsou rozkopané, jsou tu zavedeny inženýrské sítě a z kdysi travnatých cest bude silnice....proč asi? Nejspíš proto, že spousta zahradních chatek se mění v rodinné domy. Ještě tu zbývá louka....a kdoví, jestli není v plánu zkrášlit jí nějakým satelitním městečkem.








 
 
 

 
 
 
 







 
 


 

 
 





2 komentáře:

  1. :-( To vůbec není hezký a milý příspěvek, na který jsem zvyklá, bohužel... Barák je "krásný", nová vozovka taktéž :-( Jak dlouho ještě Prokopák zůstane chráněným územím? Všude jsou sice cedule, ale to skvělé místo by se hodilo spíš na nové domy, ne? :-(
    Nechápu, jak se někdo může tahat s odpadem tak daleko a odhodit ho do přírody. To je ale už všude.
    My tu máme novinku - bezdomovci tu mají několik obydlí. Zcela regulérní přístřešky, hezky přímo v lesíku pod konečnou tramvají, policajti je tam nechávají. Tudíž tou nejbližší cestičkou do Prokopáku už chodit nemůžeme...

    OdpovědětVymazat
  2. Bezdomáčů je v Prokopáku i v Nové Vsi dost....obsadili spoustu volných chatek a baráčků a chovají se tam jako prasata. Na sídlišti obcházejí s kočárem či kárkou kontejnery a co se jim hodí, tak odtáhnou s sebou. A co se jim nehodí, to pak pohodí někam do křoví nebo to vrší na zahrádkách.
    Jsem ráda, že jsem zažila Prokopák od roku 1990, kdy tam bývalo opravdu nádherně a chodilo se úzkými cestičkami. Pak časem cesty rozšířili, dovolili tam vjezd autům a hlavně se dovolilo, aby "volné" baráčky obsadili naši nepřizpůsobiví nebo spíš všemupřizpůsobiví spoluobčané. Od Řeporyj zase mizí příroda díky pořád aktivnímu lomu - místa, kam jsme jezdili kdysi s kočárky už lom dávno spolykal.
    Bůhví co z Prokopáku zůstane našim vnoučatům

    OdpovědětVymazat