sobota 27. dubna 2013

Když kvetou pávi

Kromě výletů do přírody, na různé rozhledny, hrady a zříceniny se ráda toulám i Prahou, kde je pořád co objevovat a obdivovat.
A tak prolézám různá zákoutí, uličky a průchody, navštěvuji zahrady i místa, která by v Praze nikdo nehledal. Včera jsem se byla podívat ve Vojanových sadech...a můžu jen doporučit. Ticho, klid, rozkvetlé stromy a "kvetoucí" pávi. Právě kvůli nim jsem sem jela. Minulý týden jsem byla ve Valdštejnské zahradě, tam jsou taky, ale tady je jich podstatně víc.
A měla jsem štěstí. ...v odlehlé části zahrady, přímo pod okny ministerstva financí, jsem zahlédla jednoho, co se zrovna chystal rozkvést. Jenže než jsem tam došla, dvě rusky hovořící čarodějnice začaly okolo něj křepčit, mávaly rukama a pobízely ho k rychlejšímu rozvinutí ocasu. Páv se naštval....ani se mu nedivím....sklapl parádu a odešel.
Baby ještě chvíli vydržely, ale pak je to naštěstí přestalo bavit. Zato já jsem vydržela, sedla jsem si na lavičku a skupinku pávů pozorovala.
Nejdřív "rozkvetl" první, pak se přiblížily paví slípky a do kvetení se dali další dva. Začal nádherný paví koncert. Kohouti se předváděli, roztáhli ocas, podupávali, natřásali se, tancovali na špičkách, občas zařvali a hlavně "chřestili" zrzavýma brkama.
Slípky to ale nechalo v naprostém klidu, zajímaly se spíš o svoje žaludky a sem tam něco sezobly.
Ale mně se to moc líbilo...tohle představení jsem viděla poprvé.

















 


 








1 komentář:

  1. Ta modrá barva je neskutečná... Oni se natřásali před Tebou, jsi přece taky samička :-) Fotky se Ti moc povedly, Ty už jsi jak profesionál!

    OdpovědětVymazat