sobota 30. května 2015

rozhledna Kopanina

Z věže Frýdštejna jsem zahlédla v nedalekém lese rozhlednu. A hned mne napadlo, že bychom se k ní mohly vydat. Prý to není daleko. Trochu do kopce, trochu po rovině, chvilku po silnici a jsme tam. Po pravdě, měla jsem toho z Pantheonu a Frýdštejna dost (a to nás ještě čekala zpáteční cesta na vlak v Malé Skále). Padlo i to, že bychom tam mohly někdy jindy. Jenže já to jindy moc dobře znám...někdy totiž není vůbec.
A tak jsme se rozhodly, že tu rozhlednu ještě zdoláme. Vyšly jsme z Frýdštejna a daly se do táhlého kopečka. Sluníčko svítilo jako blázen a nám bylo jasné, že naše rozhodnutí nebylo právě to nejlepší. Jenže vrátit jsme se nechtěly ani jedna z nás.
Nebudu napínat, k rozhledně jsme došly. Jenže nás uvítal nápis, že musíme někam do horoucích pekel pro klíče. No a tak jsme šly....přeci to chvilku před cílem nevzdáme. Klíč se půjčoval za stokorunovou zálohu plus nějaký ten chechták vstupného...vrátily  jsme se na rozhlednu a tam čekal nějaký pán, že jestli může nahoru s námi. Tak jo...vzaly jsme ho s sebou.
Michala nakonec až nahoru nelezla, já udělala pár fotek a obhlížela hodinky, protože vlak nečeká. Nechtěly jsme zpátky celou cestu letět jak splašené. Jenže pán vytáhl foťák...pořádné dělo, stativ a nevíc co ještě a jal se pěkně pomalu fotit. Byla jsem nervozní, měla jsem klíče od rozhledny a stovku pryč. Nakonec jsem pána požádala, že musím zamknout a jít vrátit klíč a mazat na vlak. Moc se mu nechtělo, protože by vlastně musel pro klíč on. Takže jsme to vyřešili domluvou....já jemu klíč a on mne stovku :-)
Na zpáteční cestě jsme v lese potkali kotě...nikde nikdo a kotě se na nás nalepilo. Šlo s námi nebo spíš za námi neuvěřitelně dlouho...téměř až na silnici pod Vranovem. A měly jsme dilema...kotě jsme tam nechat nechtěly, domů ho vzít nemohly. A co tedy s ním? Napadl nás jedině útulek. Protože vzít domů kotě, to se tady rovná kufrům před bytem. A nejen kufrům....taky klecím s papouchem a myšema :-)
Nakonec se to vyřešilo samo. Těsně před silnicí šli proti nám nahoru manželé...a prý jé vy máte krásně kotě. A milé kotě se k nim přidalo a šlo  nimi.




















 




 








 


 




3 komentáře:

  1. Pořádný kus jste tedy ušly a pěkné příhody zažily a zdárně vyřešily :)

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhledna je nádherná a skály vyloženě úchvatné!!
    Doufám, že to kotě jste aspoň výhodně prodaly! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kotě bych si bývala nejradši nechala....ale bohužel to nešlo.
      Jinak na Frýdštejně jsem byla znova tak před měsícem....opět jsem lezla až nahoru, ale po tom žebříku jsem celou dobu přemýšlela, jestli vůbec slezu dolů....začala jsem se bát, ale pak to šlo samo

      Vymazat