pondělí 17. října 2016

Jenštejn

Zřícenina hradu Jenštejn leží takřka za humny Prahy.
Před pár lety jsme si sem udělali výlet s dcerou a Oskarem.

Vodní gotický hrad byl založen na začátku 14 století Jencem z Janovic.
Po konfiskaci roku 1390 se majitelé často střídali a začátkem 17. století byl označen za pustý.
Kameny z hradu poté  dobře posloužily při stavbě domků v podhradí.

Začátkem sedmdesátých let minulého století byl hrad celkově zrekonstruován a zpřístupněn.
Nejlépe dochovanou částí je mohutná hradní věž, která je přístupná a zezhora se dá pěkně rozhlédnout do okolí.

http://www.jenstejn.cz/obec/o-nasi-obci/historie-jenstejna/






























5 komentářů:

  1. Ahoj Jitko, vždycky mě potěší tvá návštěva.
    Podívala jsem se na pár posledních tvých výletů. Romantická a krásná místa naší země a ty si je opravdu umíš vybrat. Také jsem ráda, že ke mě občas zajde tak příjemné a mladé děvče, mnohé babky to ocení se mnou. Sluší ti to a Oskárkovi také. Hezké podzimní dny přeji. Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, ty mi lichotíš, jaképak mladé děvče, za dva měsíce budu mít druhé vnouče :-)
      Je ale pravda, že letos moc nevýletuju.Tak alespoň někdy hodím nějaký starší výlet sem. Spíš se jen tak poflakuju a marodím. Teď zrovna se zádama. Skoro tři týdny mám neschopenku, ale nelepší se to. Bodejť by jo, když jsem dostala jen prášky na bolest a tím to končilo. A doktorka se diví, jaktože se ještě neohnu a pořád to bolí. Tak snad zítra na neurologii se mi na to doktorka podívá důkladněji.
      No a marodit v tomhle počasí taky není k zahození, obzvlášť když v práci už před pár dny vypuklo vánoční bláznění.
      Hezký den i tobě Aničko

      Vymazat
  2. O hradu Jenštejn jsem slyšela, ale bohužel jsem tam nikdy nebyla. Jsem ráda za tu nádhernou fotoreportáž, a také díky za to,jak krásně jste s Oskárkem pózovali na fotkách.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdepak, dokud jsem tě neviděla, myslela jsem že jsi starší, já jsem babka s bílým vlasem, chraplavým hlasem, humoru mě ubývá, někdy starý protiva. Tak mě těší každé mládí a to ty máš. Objímá Anna

    OdpovědětVymazat
  4. Jejej - to je blízko nás. Díky za inspiraci, byli jsme tam kdysi na kole. Ty krásné záběry lákají k návštěvě :)

    OdpovědětVymazat